Kategori Beruk

Thursday, January 26, 2012

Jakarta, wanita gantung coli di pagar rumah tanda batahan. [breaking]

BREAKING BRANEWS - Jakarta: Kalau aku jadi Gabenor, diorang nak gantung coli ke, spender ke, malah kau mereka butuh gantung tetek mereka di situ, apa gusar kalau tak melayan? Anak ayam gedik.

Berita copy paste dari Hmetro berkata:

Penduduk setinggan yang tinggal di Tanah Merah di utara bandar raya ini menggantung coli di pagar Kementerian Dalam Negeri, semalam menuntut supaya Menteri Dalam Negeri, Gamawan Fauzi menyelesaikan konflik dengan pentadbiran Jakarta mengenai permit kediaman mereka.
Penduduk yang menggantung pakaian dalam wanita itu di pagar kementerian berkenaan di Jalan Medan Merdeka Barat, berkata, Gamawan gagal melaksanakan polisi agar pentadbiran tempatan mengeluarkan permit kepada semua penduduk yang layak. Gabenor Jakarta, Fauzi Bowo sebelum ini enggan mengeluarkan permit kepada penduduk Tanah Merah, mendakwa mereka tinggal di tanah dimiliki syarikat minyak dan gas Pertamina secara haram.

“Sebagai menteri, Gamawan lebih berkuasa daripada gabenor. Dia patut mengambil tindakan ke atas gabenor kerana enggan melaksanakan arahan,” kata penyelaras demonstrasi, Aris.
Menurut Agensi Statistik Pusat, lebih 7,400 isi rumah dan 27,000 penduduk tinggal di tanah seluas 83 hektar itu. - Jakarta Post



Senang macam khinzir buat post copy paste. hahahaha.

No comments: