Kategori Beruk

Thursday, November 10, 2011

PIVO 3. EV terbaru daripada Nissan dilengkapi kebolehan 'Auto Parking'. Yes, kereta itu boleh parking diri dia sendiri. [Breaking]

Persaingan sengit industri kereta dalam mencipta kereta elektrik menjanjikan sesuatu yang cukup 'mind-blowing'. Dan macam biasa, ia selalunya muncul dari Jepun.

PIVO 3.

>> PIVO 1, atau dinamakan hanya PIVO diperkenalkan pada 2005 lagi ketika Tokyo Motor Show dan PIVO 2 diperkenalkan pada 2007 pada motor show sama. Now, it's PIVO 3 to make center stage for the same coming auto show.

nissan pivo 3

>> Kereta elektrik konsep ini cuma sepanjang 3 meter, dengan 3 tempat duduk. Satu seat untuk drebar, dua untuk penumbang sedikit ke belakang di kiri dan kanan, konsep 2+1.

nissan pivo 3

>> Ia mempunyai kabin berbentuk bulat, berbeza daripada rekabentuk 2 PIVO sebelumnya.

>> Ciri futuristik yang kami wajib dan tak sabar untuk ceritakan di sini adalah 'Auto Parking'. Kebolehan kereta cilik ini untuk parkir dirinya sendiri. Of course, very helpful for ladies. Ciri itu dinamakan AVP, Automated Valet Parking, yang membolehkan PIVO 3 secara automatik bergerak sendiri mencari sebuah petak parkir dan memarkirkan dirinya di situ dengan ketepatan tahap sentimeter. Sudah tentu, kebolehan canggih itu memerlukan petak parkir canggih juga. Jangan cuba try AVP di lot parkir Pasific Megamall Prai der, ini bakal menyebabkan PIVO anda hang, atau gila terus. 

nissan pivo 3

>> Satu lagi ciri menarik adalah kereta elektrik ini boleh mengcas dirinya sendiri, dan kembali ke tuan drebar apabila dipanggil melalui telefon. Well... this one fucked my mind. How the hell the car can go to the charger, charge itself, then... "Hello, hello, PIVO, can you come here? I am late for a meeting." The car then turns up. You better read yourself here.

>> On top of all, we can't deny the design of this futuristic EV is... AWESOME! Roll down guyzzz.

nissan pivo 3

nissan pivo 3

nissan pivo 3

nissan pivo 3

nissan pivo 3

nissan pivo 3

nissan pivo 3

nissan pivo 3

nissan pivo 3


No comments: