Kategori Beruk

Monday, August 22, 2011

Telur ayam terkecik di dunia, West Virginia.

BREAKING NEWS - Seorang penternak di West Virginia, US, mendakwa ayam kesayangannya telah memberanakkan sebutir telur yang paling kecil di dunia. Ianya hanya berukuran 2.1cm panjang, atau sebesar duit satu sen. Satu sen US la, aku rasa lebih kurang dengan satu sen kita aje.


Berat telur itu pula dianggarkan 3.46 gram. Yang mana, telur ayam biasa berukuran sekitar 7~8cm panjang dan berat 60~65 gram (gred B). Jadi kamu boleh 'get the feeling' sendiri dia punya ratio.

Rekod telur ayam terkecil kini dipegang oleh rakyat Britain sebesar 2.7cm, jadi telur si pakcik ini 5mm lebih kecil, bermakna dah pecah rekod da. Jadi, dia akan proceed untuk apply Rekod Dunia Guiness. Sebelum itu, selalunya diorang akan menderma telur ke gereja-gereja berdekatan.

Apa yang menarik, ayam yang mengeluarkan telur tersebut bersaiz normal, telurnya pula hampir sama besar dengan taik.

"Eh itu taik ke telur."
"Telur tu pak nyer."
"Awat kecik wtf?"

Melihatkan keajaiban itu, mereka berdua menamakan telur istimewa itu dengan nama John Spencer Russell. Macam sial bubuh nama dekat telur kan?

Apa yang dapat faceberuk rumuskan daripada berita ini; menurut sumber, pasangan suami isteri itu turut menternak binatang lain seperti angsa, itik dan beberapa ekor burung lain. Jadi, sebab telur ayam tu sebesar telur puyuh, aku rasa ini kerja si puyuh jantan durjana yang tak sedar diri telah merogol ayam beliau. Apa posisi perbuatan rogol itu aku tak tahu, tapi si puyuh itu tentunya amat hebat sekali. Bravo bro bravo.



(sumber berita)
(sumber gambar puyuh)


No comments: