Kategori Beruk

Wednesday, September 21, 2011

Lukisan gadis bogel dijual harga RM34juta adalah sebenarnya fake.

BREAKING NEWS - Beijing. Fake atau sebenarnya prank? WTF, man. Lukisan tersebut yang dijual pada harga USD11 mil, atau RM34 juta, sebenarnya bukan lukisan asli. There was no expert there to verify a RM34,000,000 painting, before it was sold? Atau expert pun kantoi? Shame on you.

Lukisan yg menjelmakan seorang gadis hot bogel di atas kanvas itu dinamakan 'The body of Miss Jiang Biwei" didakwa dilukis oleh seorang pelukis terkenal China, Xu Beihong.  Hanya beberapa hari selepas itu, bekas student Central Academy of Fine Arts di Beijing memberitahu lukisan itu sebenarnya adalah hasil tangan salah seorang daripada mereka, dan ianya hanyalah projek dalam kelas. Xu Beihong yang terkenal dengan dengan hasil kerja stroke berus, dan suka melukis kucing, kuda dan ayam dah kiok 100 tahun dah semasa lukisan nude itu dilukis.

Antara lukisan Xu Beihong
Lukisan gadis hot bogel bernilai 34 juta itu adalah hasil projek dalam kelas. Digest that shitty fact bro. Whoever bought that oily shit for 72.8 juta yuan, must now need help to swallow that shitty fact. Akur bahawa lukisan Miss Jiang Biwei tanpa seurat benang di bawah adalah lukisan student universiti, bukannya pelukis terkenal Xu Beihong.




2 comments:

peNulis SeNjA said...

bagi la sumber bro .. jangan men copy ja

Faceberuk said...

Sebenarnya aku lupa nak bubuh (sumber).

Tapi bro, aku tak copy paste bro. My own words, my own writing, original, selepas aku rumuskan apa yang aku research dari web, paper, dan google. Tadak aku copy dr mana2.

gambar tu aku google. dan of course aku shop sikit agar kurang lucah.

p/s: kalo blog lu, gua rasa mmg byk material copy paste. copy, then paste, then letak sumber dan link.

Journalisme is about adding value, put some thoughts, give some advicing conclusion. So that people can read the same news differently.

Something we can learn from #blogserius.