Kategori Beruk

Monday, October 17, 2011

Keisuke Yamada membuktikan lelaki lebih pandai menggunakan pisang daripada perempuan. [Breaking]

BREAKING BANANA - Tokyo (I guess): Apabila kita melihat seorang gadis membawa sebiji pisang, lelaki yang gagal ujian kekuningan minda akan terbayangkan aksi-aksi menarik di antara gadis dan pisang gagah tersebut.

Namun, jika ditanya kepada kami, lelaki tough di Faceberuk, kami prefer pisang itu dibuat cekodok pisang. Apatah lagi cekodok yg dibancuh oleh seorang gadis melayu manis, pasti sedap dan lembut. Mmm... yummy...

Okay. Cekodok itu common. Faceberuk bukan website untuk cerita benda-benda common. Berita terkejut beruk yang kami paparkan hari ini adalah kehebatan seorang lelaki Jepun bermain dengan pisang.

Keisuke Yamada, 23 tahun, menjadi ikon pisang online apabila beliau mula mempamerkan hobi banana-freak di internet. Menggunakan pencungkil gigi dan sudu, dia mengukir bentuk-bentuk detail menggunakan isi pisang, lalu dia tangkap gambar dan muat naik ke laman sosial untuk dapatkan perhatian dan likes. Selepas show off dengan pisang kretif beliau, beliau makan pisang itu sendiri. Sounds lonely though.

Antara sculpture yang terperinci tahap dewa yg telah Keisuke hasilkan adalah wajah Elvis Presley dan Davey Jones sotong jiwang karat dalam cerita Lanun Lautan Caribbean.

Kata Keisuke, "Aku mula buat dua minggu lepas. Bila aku kopek kulit pisang, rasa macam best kalau dapat ukir muka orang kat situ. So, aku start ukir muka orang sengih guna pisang, dan letak kat Facebook. Terkejut beruk aku bila ramai pulak orang suka sarkas pisang aku. Bila dah rasa femes, aku buat lagi banyak dan lagi kretif."

Kretif kah beliau? See yourself dudes. I think, doing this proved that he got balls alongside with the pisang...






Davey Jones bela lembu di masa lapang.






No comments: